Nieuws

27 maart 2024

Nieuwsbrief maart 2024

Het is Lente! De winter lijkt in een oogwenk voorbij gevlogen. De bloesem staat weer in de bomen, de zon wordt langzaam warmer en als het echt lekker buitenspeelweer zal zijn, zal ook het plein volledig opengesteld worden en weer in zijn geheel tot onze beschikking zijn.
Wat een ontzettend fijn vooruitzicht!

Preview foto

Verhuizing

 

Het einde van het langdurige traject van renovatie is in zicht waarmee een frisse start in een vernieuwd gebouw in aantocht is. 

1 april zal de vernieuwbouw aan de Dintelstraat door de aannemer opgeleverd worden waarna de spreekwoordelijke puntjes op de ‘i’ gezet kunnen worden.
Dit maakt dat wij verwachten om na de pinkstermaandag en lesvrije dinsdag op woensdag 22 mei te starten in de verbouwde Dongeschool!

 

Wat zal het fijn zijn om eindelijk weer verenigd te zijn op een locatie; alle collega's, leerlingen en hun ouder(s)/verzorger(s), TSO krachten, DONS opvang en voorschool weer samen onder een dak.
Uiteraard zal het deze woensdagochtend een feestelijke start zijn in het nieuwe gebouw. Het daadwerkelijke openingsfeest bewaren wij tot de start van schooljaar 2024/2025. 

 

Maandag na de meivakantie starten wij nog op de huidige locaties. In deze week zullen de laatste spullen verhuisd worden en gelegenheid genomen worden de lokalen in te richten.
Rondom de verhuizing, die in meerdere fases zal plaatsvinden, zal er een beroep worden gedaan op onze achterban; ouders en verzorgers. 

 

We hopen die week ook te starten met de pilot voor een schoolstraat. Hierbij zal, ter bevordering van de verkeersveiligheid bij het halen en brengen van de kinderen, de Dintelstraat afgesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer.


___________________________________

Ouderhulp!

 


Inpakken

Leerkrachten zullen hulp kunnen gebruiken bij het inpakken van de lokalen en lesmaterialen. Zij sturen deze hulpvraag zelf uit via de klassenouders.

 

De bieb en BEVO worden ook ingepakt (en uitgezocht) door ouders. 

 

Bij alles wat op handen is rondom de verhuizing kunnen wij hulp gebruiken. Niet alleen kunnen wij hulp bij inpakken gebruiken, maar ook bij het 'in gelegenheid stellen' van de leerkrachten hun lokaal in te richten. Dit door bv te helpen bij de Keuzecursus. 

Keuzecursus 2024

Traditioneel wordt op de Dongeschool 'keuzecursus' georganiseerd.
Op deze dag kunnen leerlingen zich inschrijven voor een 'cursus' na keuze.
Dit kan van alles zijn, yoga, fotografie, koken, schminken of boekbinden. Maar een raket knutselen, robot bouwen of een frans liedje instuderen zou ook kunnen. De keuze is reuze. Afhankelijk van al het talent wat onze 'achterban'; ouders/verzorgers kunnen aanbieden om te delen.


CREATIEVE HULP IS NODIG!

In voorgaande jaren bestond de keuzecursus uit 6 dagdelen. Omdat dat wel heel veel beslag legt op de tijd van ouders, wiens hulp noodzakelijk is, is besloten de keuzecursus terug te brengen naar 1 dag. Keuzecursus Light!
Dit jaar willen we deze dag dubbel benutten om de leerkrachten enkele uren in de gelegenheid te stellen in het vernieuwde gebouw hun lokalen in te richten.

Deze dag kan alleen in samenwerking en met de hulp van ouders/verzorgers gebeuren. We hebben zoveel mooie talenten binnen onze schoolgemeenschap om te delen!
Belangrijkste is dat de cursusleider(s) plezier heeft in het geven van de cursus en leerlingen met plezier iets maken of uitvoeren.

De cursus wordt op vrijdag 17 mei; 

  • twee dagdelen;
    In de ochtend 10:15-11:45 aan de groepen 3 t/m 5,
    in de middag 13:15-14:45 aan de groepen 6 t/m 8
  • Als je iets te bieden hebt wat alleen geschikt is voor oudere of juist de jongere kinderen kan dat. Beide dagdelen invullen mag ook. Eventueel aangepast. 
  • Als duo opgeven kan natuurlijk ook. 

 

t.z.t. zal de informatie op deze pagina aangevuld worden: www.dongeschool.nl/nieuws/keuzecursus-2024

Heb je een leuk talent of idee, geef je op via het Parro-kalenderitem: 'keuzecursus' op 17 mei.
Alvast bedankt!  

Schoolstraat

De schoolstraat is vooralsnog een pilot van Gemeente Amsterdam om de verkeersveiligheid rondom het brengen en halen bij onze school te verhogen. Vooral het gemotoriseerde verkeer zorgt dagelijks voor spannende situaties. Hoop is dat wanneer de Dintelstraat gedurende een periode van een half uur gesloten is voor gemotoriseerd verkeer, het een stuk veiliger voor onze leerlingen zal zijn naar school te komen. Tijdens de pilot zal dit moeten blijken. Ook zal dan gekeken worden of eventuele hulpdiensten hinder ondervinden van de versperring. 

Om te zorgen dat de pilot slaagt kan het zijn dat wij hulp nodig hebben van ouders voor het plaatsten en verwijderen van de versperring. Wanneer wij bevestigd hebben gekregen van Gemeente Amsterdam dat de schoolstraat pilot daadwerkelijk start op 22 mei én wij op deze wijze handeling willen mobiliseren zullen wij een oproep doen voor vrijwilligers via de parro agenda. 

 

Koningsspelen

26 April zijn de Koningsspelen!  Een ochtend die in teken staat van sport, spel maar bovenal plezier!
Dit alles in en oranje jasje.
De groepen 1 & 2 sporten met elkaar op het schoolplein. De groepen 3 t/m 5 doorlopen een sportcircuit. De groepen 6 t/m 8 zijn geselecteerd voor de Koningsspelen Zuid en krijgen een programma met onder andere: voetbal, hockey, handbal, basketbal, maar ook uit padel, BMX en inlineskaten. Ook kunnen de kinderen dit jaar kennismaken met een paralympische sport.

De groepen 1 t/m 5 starten de dag op het schoolplein aan de Dintelstraat.  Vanaf 8:20 verzamelen we daar voor een warming up van de Tussen Zang en Dans dansers. Natuurlijk zullen we dan ook samen de Koningsdagdans van Kinderen voor Kinderen dansen. 
(AJB FIETSEN BUITEN HET SCHOOLPLEIN PLAATSEN)
Na de warming up gaat groep 3 t/m 5 naar het Beatrixpark. De groepen 1/2 blijven op het plein. 



Wat gaan we doen?

GROEPEN 1 & 2

Op het plein komt een circuit van ca. 12 spelen en activiteiten. De leerlingen gaan in gemengde groepjes (uit alle vijf de kleutergroepen), de spelen af. Spelplezier is deze dag het doel, niet de competitie. 
Tussendoor zijn er pauze momentjes ingepland en er is een plek ingericht waar de kleintjes voor wie het wat veel wordt zich kunnen terugtrekken om fijn te kleuren o.d.

Ook kunnen de kindjes die dat willen geschminkt worden. 


GROEPEN 3 T/M 5 

De groepen 3 t/m 5 leggen een sportcircuit af. De leerlingen gaan in gemengde groepjes de spelen af. Zij gaan naar het Beatrixpark om daar een sportcircuit te doorlopen met dansen, handbal, koningsspel, atletiek en voetbal. Ook hier is er een pauze moment voor een hapje en een drankje.


Sportieve hulp is nodig!

Deze dag kan natuurlijk alleen maar in samenwerking met de hulp van ouders/verzorgers gebeuren. We hebben veel ouders nodig om alle groepen te begeleiden en/of bij de spelen te assisteren. Zowel bij onder als middenbouw. Het is een ontzettend gezellige dag en een waar feestje om als ouder mee te maken.
Wil je komen helpen deze dag, geef dat ajb aan via de Parroagenda. 
T.z.t. ontvangen alle hulpouders een groepsindeling voor deze dag. De hulpouders lopen de hele ochtend mee met hun eigen groepje van spel tot spel.


GROEPEN 6 T/M 8

De bovenbouwgroepen zijn geplaatst voor de Koningsspelen Zuid 2024.
Hierdoor wijken de tijden voor de groepen 6 t/m 8 af van de tijden die wij voor ons eigen programma hanteren.

Wat kunnen we verwachten?

  • De Koningsspelen Zuid wordt georganiseerd op de locaties: AVV Swift, Power League, Peakz Padel en het skatepark Olympiaplein.
  • Ruim 1000 kinderen van diverse scholen uit Amsterdam houden samen de Koningsspelen met elkaar.
  • De opening start centraal bij het clubgebouw van AVV Swift.
  • Er is geen competitie-element tijdens het sportprogramma, maar er zal worden ingezet op een breed scala aan sporten waar kinderen mee kunnen kennismaken. Dit jaar is een Olympisch jaar en het thema van de Koningsspelen is ‘Ontdek!’. Daarom bestaat het programma dit jaar onder andere uit: voetbal, hockey, handbal, basketbal, maar ook uit padel, BMX en inlineskaten. Ook kunnen de kinderen dit jaar kennismaken met een paralympische sport. Allemaal leuke nieuwe sporten om te ontdekken!
  • De dag zelf wordt begeleid door trainers van lokale sportverenigingen en/of buurtsportcoaches van Team Sportservice Amsterdam en worden geassisteerd door studenten van de opleiding Sport Academie Amsterdam en ROC Sport & Bewegen.

Op een rij

Groep 1 & 2

  • 08:20 inloop en verzamelen bij de groepsleerkracht @Dongeschoolplein
  • 08:30 warming-up & koningsdans
  • 09:00 start Koningsspelen
  • 12:00 school uit, OPHALEN GEULSTRAAT 

Groep 3 t/m 5

  • 08:20 inloop en verzamelen bij de groepsleerkracht @Dongeschoolplein
  • 08:30 warming-up & koningsdans
  • 09:00 start Koningsspelen
  • 12:00 school uit 

Groep 6/7/8

  • 10.00-10.15 Ontvangst/inloop veld naast kantine van AVV Swift
  • 10.15-10.30 Opening met openingsdans
  • 10.35-11.45 Groep 1 sportclinics op de twee kunstgrasvelden van AVV Swift
  • 10.35-11.45 Groep 2 sportclinics bij skatepark Olympiaplein, Power League, Peakz Padel en één voetbalveld van AVV Swift
  • 11.55-13.10 Groep 2 sportclinics op de twee kunstgrasvelden van AVV Swift
  • 11.55-13.10 Groep 1 sportclinics bij skatepark Olympiaplein, Power League, Peakz Padel en één voetbalveld van AVV Swift
  • 13.15-13.30 Centrale afsluiting op het veld naast kantine van AVV Swift

 

  • De kinderen dragen sportkleding (liefst feestelijk en oranje).
  • Warm genoeg voor de weersomstandigheden; we zijn de hele ochtend buiten met de groepen.


Koningslied



Hou deze pagina in de gaten voor eventuele wijzigingen of aanvullende informatie!

 

___________________________________

Even voorstellen

Jan Willem Malda

Mijn naam is Jan Willem Malda. Sinds 1 februari ben ik
werkzaam op de Dongeschool. Ik woon in Amsterdam Oost en kom iedere dag op de fiets naar
school. Een paar collega’s hier ken ik nog van de Theo Thijssenschool waar ik 10 jaar heb gewerkt.
Inmiddels ben ik al meer dan 25 jaar werkzaam in het Amsterdamse basisonderwijs. Daarvoor heb ik
in Friesland les gegeven, waar ik oorspronkelijk ook vandaan kom. Ik luister graag naar muziek en hou
van spannende boeken.
Ik werk op dinsdag (groep 4b), woensdag (groep 6/7), donderdag en vrijdag (groep 4a).
Mijn indruk na de eerste maand: Wat een leuke school en wat een lieve kinderen. Ik zie er naar uit om op de Dongeschool te
gaan werken!



___________________________________

Vreedzaam op de Dongeschool

De Dongeschool is actief bezig met de Vreedzaam methode. Een methode die de school ziet als mini-maatschappij die leerlingen gelegenheid biedt om de nodige sociale vaardigheden te oefenen. Bij een maatschappij hoort een grondwet waarin afspraken staan waaraan wij ons allen houden. De gemaakte afspraken dragen wij als schoolgemeenschap; leerkrachten, kinderen, ouders en schoolteam uit naar elkaar.De afgelopen periode hebben wij met het hele team en de leerlingen gebrainstormd en is er een Dongeschool grondwet tot stand gekomen:

 

  • Samen onszelf

Wij zijn onszelf en iedereen hoort erbij

Jezelf zijn, maar ook rekening houden met elkaar. Ruimte krijgen, maar ook ruimte maken. Op deze manier zorgen wij ervoor dat iedereen er mag en kan zijn. We doen allemaal mee.
Wij verschillen van elkaar en daar zijn we trots op. Samen staan wij sterker.

 

  • Schoon & netjes

Wij dragen zorg voor spullen en omgeving

Wij zorgen er samen voor dat onze spulletjes en omgeving netjes en schoon blijven. We gaan daarom zorgvuldig om met alle spullen.

 

  • Zie&Luister

We zien elkaar en we luisteren naar ieders stem

We zorgen dat we naar elkaar luisteren en elkaar zien. Elke mening of stem is belangrijk en moet gehoord worden. We blijven in gesprek. Op school hoort iedereen erbij en zorg je dat iedereen de aandacht krijgt.

  • Vreedzaam met elkaar

Wij lossen conflicten vreedzaam op om samen verder te spelen, te leren en te werken

Wanneer we in een conflict komen, praten we het met elkaar uit. We streven naar een win-win situatie of een compromis. We voorkomen zo dat het conflict een ruzie wordt en we leren van de ontstane situatie.
We geven elkaar opstekers.

 

  • Voel je veilig

Wij voelen ons veilig in onze gemeenschap

Alle mensen die betrokken zijn bij onze school; leerlingen, teamleden, ouders, TSO/BSO -krachten, buurtbewoners en partners voelen zich veilig. We vertrouwen elkaars goede intenties. We praten met elkaar, niet over elkaar. We zijn samen verantwoordelijk voor een goede sfeer in de gemeenschap.

 

___________________________________

Nijntje eet de regenboog

Om kinderen meer groente en fruit te laten eten, hebben onderzoekers van de Wageningen Universiteit in samenwerking met de uitgevers van Nijntje een methode bedacht.

Samen bedachten ze de Nijntje eet de regenboog-methode, waarbij ouders hun jonge kinderen spelenderwijs kennis laten maken met nieuwe groenten en fruit.

 

Bruna Schelderstraat heeft school voorzien van een stapel stickers en wij hebben de platen die hierbij horen uitgeprint.
Vindt je het leuk om de methode uit te proberen met je kind dan kan je vanaf dinsdag een kleurplaat en stickers ophalen bij de administratie. 

 

Probeer jij de Nijntje eet de regenboog-methode uit? Deel je ervaringen met de onderzoekers.

___________________________________

Afgelopen tijd op de Dongeschool

Veel liefs van Oudervereniging Dongeschool Theatervoorstelling ‘Lentekriebels’


Powerhouse Tijl Damen was vrijdag te gast op de Dongeschool om de lente te vieren en de week van de lentekriebels af te trappen! Het was een super feestelijke dag met een voorjaarsontbijt en deze theatervoorstelling ‘Lentekriebels’ per bouw.
Met hulp van de TSO kon Oudervereniging Dongeschool vandaag alle leerlingen trakteren om de week van de Lentekriebels af te sluiten en iedereen een fijn lang paasweekend te wensen!

Seksualiteit is met ongemak omgeven en soms is het lastig om als leerkracht de juiste toon/insteek te vinden om hier op een ontspannen manier met de klas over in gesprek te gaan. De voorstelling ‘Lentekriebels’ is een mooie laagdrempelige gespreksstarter: een voor de kinderen ‘veilige’ vorm om over precaire thema’s te praten en denken, zonder dat het over henzelf hoeft te gaan.

Tijl Damen begon ooit als leerkracht maar doet niets liever dan zingen en vertellen. Vooral over de lente, zijn favoriete seizoen! De voorstelling ‘Lentekriebels’ is een vrolijke, educatieve kindervoorstelling vol aanstekelijke liedjes, live muziek, grappige acts en veel interactie met het publiek. Bij de bovenbouwvoorstelling draaide de Voorstelling om relaties, seksualiteit en diversiteit. De onderbouwvoorstelling zong over de veranderingen in de natuur, het nieuwe leven in de lente.

Wat een genot om Tijl over de vloer te hebben gehad. Wij zijn geïnspireerd! Laat de lente maar komen! 

De week van de lentekriebels loopt parallel met Vreedzaam en past heel goed binnen onze grondwet, waarin wij ‘Samen onszelf’ uitdragen.
Wie ben ik? Hoe verschillen we van elkaar? Hoe maak ik vriendjes? Hoe ga je met elkaar om? Dat zijn belangrijke vragen om met elkaar te beantwoorden.
Ook de regel ‘voel je veilig’ vraagt om een dialoog over ‘baas over je eigen lijf’ en grenzen durven aangeven.

Lees hier de nieuwsbrief Lentekriebels

 


Voorjaarsontbijt

Cursus ‘Vreedzaam’ voor de TSO

Vrijdagochtend is een start gegeven aan de week van de lentekriebels met een voorjaarsontbijt!
De leerlingen hebben deze ochtend gezellig met elkaar samen op school ontbeten.

Alle kinderen maakte een ontbijt voor een klasgenootje klaar, wat mooi verpakt was in een versierde doos.
Elke leerling werd ook gevraagd een lief bericht voor de getrokken klasgenoot erbij te voegen.
Dat mag een gedicht of een boodschap zijn. De kleuters maakte een mooie tekening die in de klas verdeeld werd.
Doel hierbij is te leren om empathisch te zijn en je in te leven in een klasgenoot. Er kan altijd een positieve boodschap uitgedragen worden. Ook als je iemand niet goed kent of misschien niet altijd even leuk vindt.

Bekijk het filmpje

De krachten van de tussentijdse opvang van de Dongeschool hebben een cursus ‘Vreedzaam’ gevolgd. Deze cursus hebben ze vandaag afgerond! Om het te vieren namen zij een certificaat en een bloemetje in ontvangst. Heel waardevol ‘vreedzaam met elkaar te zijn’! 

W4Kangoeroewedstrijd

Gastles geven over geld
Een groep leerlingen van de Dongeschool deed vandaag mee aan een wereldwijde rekenwedstrijd. De W4Kangoeroewedstrijd is een reken- en wiskundewedstrijd die jaarlijks in maart op heel veel scholen wordt georganiseerd en door heel veel leerlingen wordt gemaakt. In Nederland doen er ongeveer 140.000 leerlingen mee op 2350 scholen. Ouder Paulina kwam de groepen 5 een gastles geven over geld! Het thema van de les was; ‘Hoe ben jij je GELD de BAAS?’ met financiële onderwerpen als reclame, influencers, in-game aankopen en geldcriminaliteit.
Medewerkers uit de financiële sector geven in kader van Weekvanhetgeld gastlessen op scholen door heel Nederland.
Ontzettend leuk om zo een keer een ouder voor de klas te hebben staan!

De boerderij

Hildo Krop zeefdrukken 
De kleuters zijn deze week begonnen met het thema ‘de boerderij’. Ze hebben samen een woordveld gemaakt. Op het Leerplein kunnen de kinderen spelen op de boerderij en in de boerderijwinkel. Later in deze periode zullen zij ook Kinderboerderij de Pijp bezoeken. Dit thema is altijd een groot succes! Deze 36 zeefdrukken zullen een plek vinden in onze nieuwe teamkamer in de vernieuwde Dongeschool!

De leerlingen van groep 7 hebben met Elspeth Pikaar van De Zeefdrukfabriek zeefdrukken gerakeld. Met fantastisch resultaat!
De zeefdrukken zijn geïnspireerd op de beeldhouwwerken van Hildo Krop.

Ter inspiratie zijn de leerlingen van groep 7 met het Hildo Krop project van Jufopstraat de straat op gegaan om de werken van Hildo Krop te bekijken. 
Hildo Krop (1884-1970) was een Nederlands beeldhouwer en sierkunstenaar. Hij kreeg grote bekendheid als stadsbeeldhouwer van Amsterdam.
Hij maakte meerdere beeldhouwwerken rondom onze school, maar maakte ook de ‘lezende jongen’ die in ons gebouw van architect #nicolaaslansdorp geïntegreerd is.
De leerlingen maakte een wandeling langs deze en andere werken van zijn hand en lieten zich te plaatse inspireren voor het maken van een vertaling van zijn werk (3D) naar het platte vlak (2D). Op de site amsterdamopdekaart zijn de werken van Hildo Krop te bekijken.

Theoretisch verkeersexamen

Beestjes in de buurt

De groepen 7 legden afgelopen maand het theoretisch verkeersexamen af. 
Amsterdam is verkeersonveilig voor jonge verkeersdeelnemers.Verkeersplein Amsterdam organiseert in opdracht van de Gemeente Amsterdam daarom als enige gemeente in Nederland een eigen Theoretisch Verkeersexamen voor groep 7 afgestemd op het drukke stadsverkeer.

Het Theoretisch Verkeersexamen test de kennis van verkeersborden en verkeersregels, in het bijzonder voor voetgangers en fietsers. Het geeft een goede indicatie van het kennisniveau van de leerlingen in groep 7 en helpt hen bij het verbeteren van hun verkeersgedrag.

 

Alle leerlingen zijn geslaagd!

De groepen 4 gaan voor het Blink thema ‘Beestjes in de buurt’ op onderzoek uit in hun eigen omgeving. Ze maken kennis met de verschillende dieren, zoals mieren, rupsen, slakken, en andere kriebelbeestjes. Ze bestuderen hoe deze dieren leven en wat ze nodig hebben om te groeien. De kinderen leren goed kijken naar de natuur direct om hen heen.
Het thema sluit perfect aan bij het groenbakken project van NMT Zuid waar de leerlingen uit groep 4 aan het einde van de maand mee starten.

Maak ons blij, houd de stoep vrij

‘Julius Caesar' 
“Maak ons blij, houd de stoep vrij”. Een campagneleus die door @gemeenteamsterdam ook @dongeschool is aangebracht om er voor te zorgen dat trottoirs vrij en toegankelijk blijven en daarmee ook de school. We hopen dat iedereen hier aan meewerkt zodat ook de straat vrij blijft en daarmee de verkeerssituatie bij brengen en halen veiliger. De groepen 4 gingen naar de voorstelling ‘Julius Caesar: Ik kwam, ik zag en ging ten onder’. Educatie is een belangrijke pijler binnen H’ART Museum. Onder het motto ‘ieder kind heeft recht op de ontdekking van zijn eigen talent’ is een programma gerealiseerd Jong@H’ART.
Met de blik van nu vertelt de tentoonstelling over een van de spannendste verhalen uit de wereldgeschiedenis, het levensverhaal van Julius Caesar
Het voorbereidende lesmateriaal is erop gericht de leerlingen op speelse wijze kennis bij te brengen
die hen in staat stelt de tentoongestelde kunstobjecten en de bijbehorende verhalen te herkennen en te begrijpen.
1. Wie waren de Romeinen?
2. Wie was Julius Caesar?
Na de rondleiding door de tentoonstelling kregen zij een workshop maskers maken 
Wij genieten van het waardevolle programma van het h'art museum.
Onze leerlingen boffen op te groeien in deze culture stad

Pleinveegdag

Dongeschool Rookvrij!
Het was weer pleinveegdag! Groepen 1/2e, 4a, 4b en 7/8b hebben de handen goed uit de mouwen gestoken om het plein met elkaar schoon te vegen…het resultaat mag er zijn!
Toppers! Ook alle helpende ouders; bedankt!
Dongeschool heeft dankzij ouder Willemijn sinds een maand tegels rondom school om duidelijk te maken dat wij rookvrij zijn. Super fijn!
Samen voor een rookvrije generatie!

Wij hebben oor voor elkaar

Algemene Ouderbijeenkomst
‘Wij hebben oor voor elkaar’ is deze week schoolbreed afgesloten. Het doel van blok 3 #vreedzaam was goed kunnen praten mét elkaar: duidelijk zeggen wat je vindt, goed luisteren en je verplaatsen in het gezichtspunt van de ander. Als blokafsluiting hebben wij met de hele (!) school, dus 16 groepen, een doorfluisterspel gespeeld; dat spel waarbij de nummer 1 een zin door fluistert aan de volgende en als de zin dan bij de laatste is, het vaak een compleet andere zin is geworden?! In deze film is te zien hoe ons dat is vergaan. Kijk vooral tot het einde door om het ware verhaal te horen. Gisteravond organiseerde wij een ouderbijeenkomst waarbij geïnteresseerde ouders een informatie circuit rondgingen.
Zij kregen informatie over de ophanden staande verhuizing en kregen een inkijkje in hoe de vernieuwbouw eruit gaat zien. Daarnaast werd er informatie gegeven over de werking, activiteiten en betrokkenheid van organen ‘Oudervereniging’ en ‘Medezeggenschapsraad’.
Ouders kregen veel nieuwe inzichten in wat er zoal gebeurt dankzij de inzet van deze partijen en het grote belang daarvan.
Het was een avond van dialoog en uitwisseling in een gezellige zetting. Ontzettend fijn om de betrokkenheid te ervaren!